diumenge, 3 d’abril del 2011

PROVA SELECTIVITAT CULTURA AUDIOVISUALS

EXERCICI 1

Responeu, de manera concisa, a les qüestions següents:

1.1. Expliqueu què és l’efecte especial televisiu conegut com a incrustació (chroma key) i poseu-ne un exemple d’ús.

El chroma key és l’efecte especial que consisteix en inserir en un fons virtual una imatge provinent d’una font de vídeo diferent. L’efecte es realitza establint un color (chroma) com a clau (key) que dona entrada a la imatge provinent de l’altra font de vídeo. L’exemple més habitual de l’ús televisiu del chroma key és l’espai del temps.


1.2. En llenguatge cinematogràfic i televisiu, quina diferència hi ha entre una fosa i un encadenat?

La fosa és el recurs cinematogràfic o televisiu que consisteix a fer aparèixer o desaparèixer gradualment les imatges. Mentre que l’encadenat és un recurs televisiu que consisteix a fer aparèixer o desaparèixer gradualment les imatges de la pantalla per subexposició creixent o decreixent de dos plans.


1.3. Descriviu breument el concepte televisió interactiva.

La Televisió Interactiva és aquella que ofereix a l’espectador continguts multimèdia que el receptor pot modificar en temps real, com ara vídeo a la carta, compres electròniques o videojocs en línia.


EXERCICI 2.

OPCIÓ B.

2.2. El llenguatge audiovisual té entre els recursos principals els anomenats moviments de càmera. Anomeneu, definiu i poseu un exemple pràctic de tres d’aquests moviments.

1. Panoràmica vertical Amunt: Proporciona emoció.

2. Panoràmica horitzontal en escombrat: Produeix una sensació similar a la d'un mareig.

3. Panoràmica vertical Avall: Proporciona decepció o bé un sentiment de tristó.


OPCIÓ A

Observeu atentament aquesta imatge, obra del fotògraf Anton Giulio Bragaglia, i responeu als apartats 2.1 i 2.2. 2.1.





2.1 Analitzeu aquesta imatge considerant les variables següents:



— ordre de lectura i recorreguts visuals;

— estructura dels elements que componen la imatge;

— valoració cromàtica;



— textures. L'ordre de lectura s'inicia on les mans freguen el violoncel, a partir d'aqui mirem mes amunt seguin les cordes d'aquest fins trovar la cara del violoncel·lista.
Trobem en el primer pla més destacat el violoncel, en segon lloc de manera també molt destacada hi trobem les mans en moviment i per últim el violoncel·lista.
Trobem que la cromàtica de la imatge és clarament l'escala de grisos, accentuada per les zones de llum contraposades amb els foscos, pel que fa a les textures, el moviment de les mans representat de manera esfumada i el ropatge de les cortines i del violoncel·lista.


2.2. Expliqueu de manera detallada les eines i els procediments que pot haver utilitzat l’autor per a crear aquesta fotografia, i justifiqueu el vostre raonament.

Aquesta imatge és un fotomuntatge, per tal d'aconseguir l'efecte de moviment l'autor ha superposat els negatius de diverses foografies a l'hora de revelar, al parlar d'una imatge de l'any 1913, aquest fotomuntatge ha estat fet des d'un estudi de fotografia a partir de substàncies estratament lligades amb la quimica i que en faciliten el treball de revelat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada